close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ההצגה מאיר עיניים חוזרת!

מערכת שורשכח תשרי, תשעב26/10/2011

14 שנים 500 מופעים ודור שני של מעריצים- ההצגה מאיר עיניים חוזרת ובגדול. רענן זיו מספר לאתר שורש על ההצגה הראשונה שלו שהקהל מסרב לתת לה לרדת מהבמות

תגיות:
מתוך ההצגה מאיר עיניים
צילום: יח"צ

ראשוניות עם סייעתא דשמיא
לפני 14 שנים התחלתי להופיע עם בובות. כתבתי בלי ידע מוקדם, והתחלתי להופיע.
מה שקרה אז אני מגדיר כסייעתא דשמיא נטו.
בדיעבד כשלמדתי תסריטאות בצורה מסודרת התברר לי כמה שההצגה הזו כתובה "לפי הספר", ההצגה מספרת על מאיר- ילד עיוור שמאוד רוצה לראות את נרות השבת, חברו שמעון לועג לו ואומר לו שאין לו סיכוי, מאיר מתעקש שהוא לפחות מרגיש את קדושת הנרות ושהם הכי יפים בעולם.

השר הגוי מתרגז למשמע הקבעה שהנרות של היהודים הכי יפים בעולם, הוא גוזר שאסור ליהודים להדליק נרות. היהודים מדליקים בכל זאת, שמעון השובב נחשד שהוא המדליק אך מאיר מציל אותו מעונש וגם...יש בסוף הפתעה גדולה.

ההצגה משלבת דרמה והומור.
בתחילת הדרך הופעתי באיזה יישוב ורב היישוב הגיע גם הוא לראות את ההצגה. הרב ממש התרשם מעוצמת המסר על ילד שפוגע בחברו ואיחל לי הצלחה. ברוך השם ברכתו התקיימה וההצגה הזו "חרשה את הארץ"

שדרוג התאטרון
בשנים האחרונות התאטרון שלי השתדרג. הבובות הפכו להיות בובות גדולות. התפאורות בהתאם ולפני שלוש שנים פרקתי סופית את התאטרון הישן והקטן.
אך הקהל לא הרפה- מה עם מאיר עיניים שאלו מנהלים, רכזות מתנסים וסתם כל מיני אנשים שראו את ההצגה. ואפילו אימא צעירה שאלה אותי האם יש עדיין את הדיסק של מאיר עיניים, עניתי לה שזה דיסק מאוד ישן עם אמצעים פשוטים שהיו בתחילת הדרך, זה בין הסרטים החרדיים הראשונים וכו' ולמה היא מחפשת דווקא את זה.

התשובה שהיא ענתה החמיאה במיוחד- אני מאוד אהבתי את הדיסק הזה כשהייתי ילדה ואני רוצה שגם הבת שלי תראה את זה.

בסופו של דבר החלטתי להעלות שוב את ההצגה אך הפעם עם הבובות הענקיות. אני ואימי שמכינה את הבובות עובדים על זה במרץ בימים אלו ובעזרת השם ההצגה תצא מחדש בכסלו.

שדרוג גאולתי
בהתאם להוראת הרבי מיליובאוויטש אותה זכיתי לשמוע ממנו בעצמי. אני משתדל לשלב בכל מה שאני עושה מוטיבים של גאולה. ההצגה מאיר עיניים נראתה לי טיפה גלותית- יהודים שפוחדים מהפחה.... ולכן החלטתי בגרסה החדשה להוסיף מוטיב גאולתי.

ההצגה מתרחשת בתקופה שמיד אחרי מגילת אסתר- מלכות דרייוש. סבא של מאיר הוא מהזקנים שעוד ראו את בית המקדש הראשון ומחכים לראות את השני. עיוורונו של מאיר מסמל את כך שחשכו עיניהם של ישראל עם החורבן. ובסוף ההצגה – הארת עיניים לסבא שרואה שוב את בית המקדש, לעם ישראל וגם ל...(טוב לא נגלה את הסוף למרות שרמזנו)

להזמנות: 0523930084

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה